Odstoupení od kupní smlouvy a reklamace
Pro objednávky podané do 26.03.2025 - formulář zde
Vážený zákazníku, pokud jste s námi uzavřel smlouvu na dálku (např. zakoupil jste zboží na našich webových stránkách), máte právo odstoupit od smlouvy bez udání důvodu do 30 dnů od obdržení zboží.
Aby odstoupit od smlouvy, je nutné podat prohlášení o odstoupení od smlouvy písemně na e-mailovou adresu info@seart.cz. Prohlášení by mělo obsahovat:
- Vaše údaje (jméno, příjmení, korespondenční adresa, telefonní číslo a e-mailová adresa);
- Číslo objednávky;
- Číslo bankovního účtu, na který mají být vráceny peníze.
Vrácené zboží je třeba odeslat na adresu skladu v Polsku: Seart Group sp.z o.o., Kotlice 103, 26-020 Chmielnik s poznámkou “Vrácení Zboží”.
Vrácené zboží můžete odeslat současně s prohlášením o odstoupení od smlouvy, nebo nejpozději do 30 dnů od jeho podání. K zásilce přiložte originál dokladu o koupi zboží. Pamatujte, že vrácené zboží musí být v plně funkčním stavu. Řádně zabezpečte zboží během přepravy do sídla prodávajícího.
V případě odstoupení od smlouvy se považuje smlouva za neuzavřenou. Všechny vámi provedené platby budou vráceny neprodleně – nejpozději do 14 dnů od obdržení výše uvedeného prohlášení a vráceného zboží.
Náklady na zpětnou přepravu v případě odstoupení od smlouvy hradí spotřebitel. Zásilky zaslané na dobírku nejsou přijímány.
Právo na odstoupení od smlouvy neplatí v případě, kdy je produkt vyroben podle specifikací spotřebitele nebo slouží k uspokojení jeho individuálních potřeb.
Reklamace
Každý zákazník je pro nás velmi důležitý, a proto ke každé reklamaci přistupujeme individuálně a s náležitou péčí, přičemž neprodleně podnikáme kroky k odstranění vady nebo výměně poškozeného produktu.
Vady vzniklé během přepravy zboží
Vady zjištěné při převzetí zásilky: Pokud vám bude zboží doručeno v poškozeném obalu nebo otevřete obal v přítomnosti dopravce a zjistíte, že zboží má vadu, požádejte kurýra, aby sepsal protokol o škodě v jeho přítomnosti. V protokolu popište stav obalu zásilky. Následně neprodleně zašlete:
- protokol,
- fotografickou dokumentaci poškozeného zboží (pořízenou při otevírání zásilky),
- popis zjištěných vad zboží
na e-mailovou adresu reklamace@seart.cz nebo na korespondenční adresu společnosti.
Vady, které nejsou viditelné zvenčí: Pokud po rozbalení zboží zjistíte, že má vady, které mohly vzniknout během přepravy, pořidte fotografickou dokumentaci zjištěných vad, popište je podrobně a co nejdříve, nejlépe do 3 dnů od převzetí zboží, a zašlete tuto dokumentaci na e-mailovou adresu reklamace@seart.cz.
Další vady zboží: Pokud při užívání zboží zakoupeného v Seart zjistíte vady, které podléhají reklamaci, můžete využít následující postupy reklamace:
Záruka – právo spotřebitele
Obchod Seart.cz poskytuje na prodávané zboží 2leté záruky počítané od data prodeje zboží potvrzeného fakturou. Záruka se vztahuje na území České republiky (zboží vyvezené do zahraničí se nezakládá na záruce). Seart Group zajišťuje, že zboží je dobré kvality. Zboží plní své funkce za předpokladu, že je používáno v souladu s jeho určením, za podmínek odpovídajících běžným, při normálním zatížení a řádné údržbě a ošetření.
Záruka se vztahuje na vady:
- vzniklé z nesprávného provedení výrobku,
- vzniklé během řádného užívání.
Výluky záruky
Ztráta záruky nastává v případě:
- používání výrobků nesprávným způsobem;
- vzniku vad typických pro používání dřevěného nábytku za nevhodných environmentálních podmínek, tj.:
- při teplotách pod 18 °C a nad 24 °C,
- při vlhkosti nižší než 50 % (zejména pokud se nábytek používá v místnostech, kde není vlhkost vzduchu regulována větráním, omezením vytápění nebo používáním zařízení na zvlhčování vzduchu),
- při vlhkosti vyšší než 65 % (zejména při používání nábytku během dlouhodobých dešťů v teplých obdobích roku, kdy není vlhkost vzduchu regulována větráním, zapnutím topení nebo zařízeními na odstraňování vlhkosti),
- v místnostech s nedostatečným větráním,
- v novostavbách nebo zrekonstruovaných prostorách, které ještě nevysušily vlhkost z omítek nebo podlah (zejména: praskání dřevěných povrchů, rozšiřování a zmenšování mezipodlažních spár, bobtnání nábytku, zasekávání se zásuvek nebo dveří);
- promočení vodou nebo jinou tekutinou, znečištění výrobku, které může vést k jeho trvalému poškození;
- prohlášení o provedení pokusů o opravu nebo úprav od třetích stran;
- mechanických poškození zboží vzniklých po jeho doručení.
Vlastnosti, které nebudou považovány za vady zboží spadající pod záruku, jsou zejména:
- přirozená vůně olejovaných/voskovaných/lakovaných výrobků, která může trvat až 30 dní od začátku používání zboží;
- změny přirozeně probíhající při normálním používání zboží;
- vlastnosti vyplývající z druhu použitého materiálu;
- přípustné rozdíly v odstínu dřevěných prvků (dřevo jako přírodní materiál má různé odstíny, kresbu, trhliny a uzly);
- přípustné rozdíly v odstínu ocelových a litinových prvků (vyplývající z použité oceli nebo slitiny);
- menší, tmavší zabarvení jako jeden z prvků anatomické struktury dřeva;
- menší záplatky chyb v dřevě;
- chemické poškození, změny barvy, vyblednutí, ztráta intenzity barvy způsobená působením světla;
- vady vyplývající z nesprávného čištění a údržby;
- poškození způsobená nadměrnou, místní vlhkostí, která působí přímo na výrobek (např. páry z trouby či konvice; u dřevěného nábytku může dojít k bobtnání, u litinových či ocelových výrobků k místní korozi);
- nesprávná montáž výrobků;
- nesprávná údržba výrobků.
Nesoulad zboží se smlouvou
Odpovědnost obchodu za zboží nastává, pokud v okamžiku jeho předání spotřebiteli zboží:
- není vhodné pro účel, pro který je tento druh zboží obvykle určen,
- nemá vlastnosti odpovídající vlastnostem tohoto druhu zboží,
- nesplňuje očekávání spotřebitele týkající se tohoto druhu zboží, vycházejících z veřejně prezentovaných ujištění prodávajícího, výrobce nebo jeho zástupce (zejména podle označení nebo reklamy),
- byl nesprávně sestaven nebo uveden do provozu, pokud tyto činnosti byly provedeny obchodem Seart.cz, osobou, za kterou obchod nese odpovědnost, nebo spotřebitelem dle pokynů obdržených při prodeji.
Pokud bylo zboží vyrobeno pro zákazníka podle individuálně sjednaných specifikací mezi stranami, považuje se za nesoulad se smlouvou, pokud zboží:
- neodpovídá popisu poskytnutému obchodem,
- nemá vlastnosti ukázky nebo vzorku, který byl zákazníkovi předložen,
- není vhodné pro účel stanovený zákazníkem při uzavření smlouvy, pokud obchod výslovně neoznámil omezení ohledně takového určení zboží.
Práva spotřebitele
V rámci práv vyplývajících z odpovědnosti obchodu za nesoulad zboží se smlouvou může spotřebitel požadovat bezplatnou opravu zboží nebo jeho výměnu za nové. Pokud oprava nebo výměna zboží za nové není možná, vyžaduje nadměrné náklady, nebo pokud obchod nedokáže vyhovět uplatněné žádosti v přiměřené lhůtě či pokud by oprava či výměna vystavila spotřebitele značným nepříjemnostem, má spotřebitel právo požadovat snížení ceny nebo odstoupit od smlouvy. Spotřebitel nemůže odstoupit od smlouvy, pokud je nesoulad zboží se smlouvou nevýznamný.
V důsledku toho, pokud zjistíte, že zakoupené zboží od nás je vadné, můžete podat reklamaci. Reklamace by měla být podána písemně, do 1 roku od zjištění nesouladu zboží se smlouvou, na e-mailovou adresu reklamace@seart.cz nebo na korespondenční adresu společnosti. Doba odpovědnosti obchodu činí 2 roky od data předání zboží.
Reklamace by měla obsahovat:
- číslo objednávky;
- údaje spotřebitele (jméno, příjmení, korespondenční adresa, telefonní číslo a e-mailová adresa);
- informaci o místě, kde je reklamované zboží uloženo;
- datum zjištění nesouladu;
- popis nesouladu;
- detailní fotografie nebo video zobrazující nesoulad.
Rozhodnutí
Obchod vaši reklamaci posoudí do 14 dnů od jejího obdržení. Rozhodnutí obdržíte prostřednictvím e-mailu na vámi uvedenou adresu. Všechna ujednání týkající se podané reklamace jsou vedena prostřednictvím e-mailové korespondence.
Náklady
V případě, že vaše reklamace bude uznána, měli byste zabalit a odeslat reklamované zboží na adresu našeho obchodu nejlevnější zásilkou. Náklady na přepravu vám vrátíme. Pokud bude doručení zboží do našeho obchodu vzhledem k jeho druhu (včetně rozměrů) nepřiměřeně obtížné, měli byste nám umožnit převzetí zboží na místě, kde bylo doručeno v rámci smlouvy. Požádáme vás, abyste zboží zabalili do krabic. Náklady na tuto přepravu nese náš obchod. Také uhradíme náklady na výměnu nebo opravu zboží.